-->

Galeria

Zebranie z rodzicami
(2018-11-19)
20 listopada (we wtorek) odbędą się spotkania wychowawców z Rodzicami uczniów klas 1 - 3 Katolickiej Szkoły Podstawowej na ul. Augustynika 1.
Popołudniowe zebranie rozpocznie się spotkaniem z przedstawicielami biura podróży Neptun, które przybliży Rodzicom pełną ofertę programową tegorocznej Zielonej Szkoły. Początek o godzinie 16.30

Spotkanie z Autorką
(2018-11-17)
Dnia 14 listopada w Filii nr 5 Miejskiej Biblioteki Publicznej im. H. Kołłątaja w Dąbrowie Górniczej odbyło się spotkanie uczniów klas IV naszej szkoły ze znaną autorką wielu książek i wierszy dla dzieci Joanną Papuzińska. Niecodziennego gościa przywitała kierowniczka biblioteki miejskiej Izabela Bugaj.
    Joanna Papuzińska opowiadała nam o kulisach powstania swoich książek, pomysłach i inspiracjach, które czerpie z otaczającej ją rzeczywistości. Podczas rozmowy z pisarką dowiedzieliśmy się między innymi jak wyglądało jej dzieciństwo, jaka była ulubiona potrawa i co skłoniło ją do pisania książek. Wszystkim spodobała się zabawa w odgadywanie własnego brzmienia słów zapisanych w języku „przekręcalskim”. Wspaniałą pamiątką z tego spotkania pozostaną książki z autografem pisarki, która ma już wierne grono czytelników wśród uczniów klas czwartych naszej szkoły.
    Spotkanie z Joanną Papuzińską było dla nas fascynującą podróżą po świecie literatury i na długo pozostanie w naszej pamięci. Czwartoklasiści, którzy do tej pory nie zetknęli się z jej twórczością, po tym spotkaniu na pewno sięgną po książki autorki.
A.Czaplak

Zebarania z Rodzicami
(2018-11-15)
15 listopada (w czwartek) odbędą się spotkania wychowawców z Rodzicami uczniów klas IV-VIII. Początek o godzinie 17.30. Po zebraniach zapraszamy na konsultacje z pozostałymi nauczycielami.

Ognisko Patriotyzmu
(2018-11-12)
W tym roku nasza szkoła już po raz dziewiąty brała czynny udział w obchodach Święta Odzyskania Niepodległości przez Polskę, organizując Ognisko Patriotyzmu w centrum Dąbrowy Górniczej. Pomysł tego sposobu świętowania ma na celu kształtowanie u młodych ludzi świata ideałów, wśród których miłość do Ojczyzny ma swoje szczególne miejsce.

100 lat wolności Polski świętowaliśmy razem z mieszkańcami Dąbrowy Górniczej już po raz trzeci na terenie Fabryki Pełnej Życia - przy dawnej Fabryce Defum, gdzie na otwartej przestrzeni zapłonęło ognisko. Przy nim wspólnie odśpiewaliśmy wiele pieśni i piosenek związanych z historią Polski. Wśród nich pojawiły się wielkie słowa "Roty" i "Legionów", ale nie zabrakło również piosenek żołnierskich, takich jak "Pałacyk Michla", czy "Witaj Zosieńko".

Głosy kilkusetosobowej grupy zgromadzonej wokół naszego ogniska, prowadzone głosami naszych uczniów, wzruszały do głębi nie tylko najstarszych - młodzież również z dumą i łezką w oku wsłuchiwała się i włączyła w śpiew. Patosu dodawały  teksty - wypowiedzi wielkich Polaków - odczytywane między utworami przez nauczycieli naszej szkoły.

Dyrekcja Katolickich Szkół SPSK w Dąbrowie Górniczej - głównego organizatora wydarzenia, składa podziękowania wszystkim, którzy wsparli tę inicjatywę:
Urzędowi Miasta Dąbrowa Górnicza za kotyliony i flagi, które wzbogaciły ten wieczór o jeszcze więcej bieli i czerwieni,
Pałacowi Kultury Zagłębia za nagłośnienie, bez którego śpiew nie zabrzmiałby tak mocno,
Katolickiemu Liceum Ogólnokształcącemu z Sosnowca za wsparcie muzyczne i upiększenie imprezy wielogłosową scholą.

Podziękowania należą się przede wszystkim naszym Uczniom, Rodzicom i Nauczycielom, którzy z wielkim zaangażowaniem przygotowali tę uroczystość.

Dziękuję bardzo
Ewa Raszka

Rekord dla Niepodległej
(2018-11-09)
"Rekord dla Niepodległej" to akcja ogłoszona przez MEN oraz Radę Dzieci i Młodzieży, polegająca na wspólnym odśpiewaniu czterech zwrotek "Mazurka Dąbrowskiego" w tym samym czasie, tj. 9 listopada o godz. 11.11.
W tego rodzaju przedsięwzięciu nie mogło zabraknąć również i naszych szkół!
Już o godzinie 11.05 wszyscy: uczniowie, nauczyciele, a nawet przedszkolaki, czekaliśmy gotowi na rozpoczęcie śpiewu. Małe flagi państwowe, kotyliony, śpiewniki, które posłużą również na Ognisku Patriotyzmu, migały bielą i czerwienią w oczekiwaniu na wyznaczona godzinę.

Kiedy wreszcie hymn rozbrzmiał donośnym głosem i wypełnił korytarze naszej szkoły,  niejednemu z nas pojawiła się łezka w oku.

Za nami już warsztaty pt "Ja w bieli i czerwieni" w Pałacu Kultury Zagłębia, oglądanie wystawy malarstwa Jerzego Dudy Gracza, a przed nami jeszcze wiele wydarzeń związanych z obchodami Odzyskania Niepodległości przez Polskę, m.in. uroczysta msza św. o godzinie 12.00 w Bazylice Matki Boskiej Anielskiej, Ognisko Patriotyzmu o godzinie 16.30 w Fabryce Pełnej Życia oraz warsztaty na godzinach wychowawczych"Ojczyzna, kiedy myślę...".

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z akcji "Rekord dla Niepodległej".

Ognisko Patriotyzmu
(2018-11-06)
Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców Dąbrowy Górniczej oraz miast sąsiednich na Ognisko Patriotyzmu, które odbędzie się 11 listopada,  podobnie jak w zeszłym roku w Fabryce Pełnej Życia, w miejscu szczególnym dla miasta – czyli na terenie, który władze Dąbrowy Górniczej przeznaczyły na nowe centrum życia kulturalnego i społecznego.

Zaczniemy o godzinie 16.30 wspólnym śpiewaniem pieśni związanych z historią Polski.

Jest to przedsięwzięcie wpisujące się w miejskie obchody 100-lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę obok mszy św. za Ojczyznę, odprawianej co roku w sanktuarium Najświętszej Marii Panny Anielskiej oraz innych wydarzeń, których spis wkrótce pojawi się na stronach interetowych naszego miasta.

Przedsięwzięcie, którego Szkoły Katolickie SPSK są inicjatorem i głównym wykonawcą, aktywnie wspierają instytucje Dąbrowy Górniczej:  Pałac Kultury Zagłębia i Urząd Miasta Dąbrowy Górniczej.

Zapraszamy do włączenia się we wspólny śpiew "dla Tej co nie zginęła".

Festiwal Języków Obcych
(2018-11-02)
25 października odbył się w naszej szkole Festiwal Języków Obcych.

Imprezę dla klas 4-6 Szkoły Podstawowej rozpoczęliśmy wspólnym śpiewaniem piosenki ‘’Panie Janie’’ w języku angielskim, francuskim, włoskim, niemieckim i hiszpańskim. Uczniowie klas 4-6 SP żywiołowo zaprezentowali wersję piosenki w poszczególnych językach, którą przygotowali wraz z nauczycielami języków obcych przy znakomitym akompaniamencie i śpiewie nauczycielki muzyki pani Sylwii Hołyńskiej.

W dalszej części uczniowie mieli okazję zaprezentować stroje charakterystyczne dla krajów europejskich. Wykazali się ogromną pomysłowością i talentem prezentując stroje prawie jak na wybiegu. Zostali przyjęci ogromnymi brawami.

Podczas spotkania wszyscy mogliśmy uczestniczyć w degustacji potraw narodowych przygotowanych przez naszych uczniów przy pomocy rodziców i nauczycieli. Trudno byłoby wybrać najlepszą potrawę, wszystkie prezentowały się pysznie, a wszyscy uczniowie mogli spróbować potraw przygotowanych przez uczniów ze swojej klasy, jak i innych klas. Konsumpcji nie było końca…

Całą imprezę entuzjastycznie poprowadził Janek Madejczyk z kl. 3 gimnazjum.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Rodzicom i Uczniom za zaangażowanie w przygotowaniu Festiwalu Języków Obcych w naszej szkole.

Nauczyciele języków obcych
Zapraszamy do galerii.

Pilsko 2018
(2018-10-25)
20 października odbył się szósty Rajd Globtroterów z Katolika - "Pilsko 2018". Kwadrans po siódmej w liczbie 35 osób plus pies (29 klubowiczów, 4. rodziców i organizator), pod przewodnictwem przodownika górskiego Pana J.Sawicza, wyruszyliśmy autokarem spod szkoły. Po niespełna dwóch godzinach płynnej jazdy znaleźliśmy się na przełęczy Glinne - 808 m n.p.m., skąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę na szczyt Pilska - 1557 m n.p.m.. Czekały nas do pokonania 749 metrów w pionie i około 5 km dystansu. Szlak przemierzaliśmy w gęstej mgle, ale przy zerowym wietrze i absolutnie akceptowalnej temperaturze powietrza. Mniej akceptowalne za to były liczne stromizny, które niektórych wędrowców, dosłownie i w przenośni, momentami rzucały na kolana. Po krótkich postojach grupa jednak sprawnie się mobilizowała i wytrwale wspinała ku porośniętemu kosodrzewiną szczytowi.
Po trzech godzinach przeplatanej odpoczynkami wędrówki dotarliśmy do punktu kulminacyjnego wycieczki, czyli do mlecznie zamglonego szczytu Pilska. Po wykonaniu kilku zdjęć, pogodzeni z zaistniałą rzeczywistością (ograniczoną do kilkunastu metrów „panoramą”) zbieraliśmy się już do zejścia do schroniska na Hali Miziowej, kiedy nastąpiła możliwa jedynie w górach metamorfoza pogody! Od pierwszych nieśmiałych przebłysków słońca do fantastycznego błękitu i przyjemnie ciepłego promieniowania* minęła może minuta lub dwie. Byliśmy świadkami fantastycznych widoków, gdzie zalegające poniżej nas chmury tworzyły niezwykłe, puchate morze, z którego wyłanialiśmy się tylko my, okolona kosówką szczytowa polana Pilska i w oddali podobnie wyróżniona Babia Góra…
Nakarmiwszy oczy i dusze ruszyliśmy w końcu na Miziową nakarmić też ciała. Emocjonujące zejście niełatwym żółtym szlakiem odbywało się ponownie w gęstej mgle, bo przecież po zejściu raptem kilkunastu metrów w pionie wchłonęło nas „puchate morze”. Ten etap to prawie 300 metrów różnicy poziomów i 1,5 km szlaku.
Gorący i smaczny posiłek  oraz odpoczynek w schronisku dodał nam sił i ochoty do dalszej wędrówki.
Ostatni etap wycieczki przebiegał szlakiem żółtym. Droga do Korbielowa wiodła mniejszymi lub większymi pochyłościami niemal nieustannie w dół. Od pewnego momentu szczęśliwie skończyło się towarzystwo mgły, bo znaleźliśmy się poniżej pułapu chmur**, i dane nam był barwne pejzaże październikowego lasu. Po dwóch godzinach, pokonując około 600 metrów w pionie i prawie 5 km dystansu, znużeni forsowną wędrówką  znaleźliśmy się w naszym autokarze.
Oto fotorelacja z naszej wyprawy.

* byliśmy światkami inwersji termicznej, tj. odwrócenia normalnej sytuacji, czyli im wyżej, tym zimniej – śr. 0,6°C/100m.
** mgła to chmura, która swoją podstawą sięga powierzchni ziemi.
R.S.
Zapraszamy do galerii.

Wygrajmy Razem
(2018-10-23)
We wtorek 16.10.2018 r gościliśmy w naszej szkole pana Łukasza Borucha - osobę niewidomą z fundacji Wygrajmy Razem, który przybliżył naszym dzieciom z klas I - III świat osób niewidomych. Dzieci aktywnie i z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach.

Link pod którym znajduje się relacja z wizyty: http://www.wygrajmyrazem.org.pl/

W galerii można obejrzeć zdjęcia.

Festiwal Języków Obcych
(2018-10-19)

25 października odbędzie się w naszej szkole Festiwal Języków Obcych.

Uczniowie klas 4-6 będą mieli okazję zaśpiewać piosenki w językach obcych, które przygotowali wspólnie z nauczycielami. Będą również mogli zaprezentować stroje charakterystyczne dla krajów europejskich, a na koniec wezmą udział w degustacji potraw narodowych przygotowanych przez siebie przy pomocy rodziców i nauczycieli.

Uczniowie klas 7, 8 przedstawią przygotowane przez siebie tematyczne prezentacje multimedialne na temat krajów europejskich oraz zaśpiewają i zagrają własne interpretacje utworów w językach obcych. Festiwal także zakończą poczęstunkiem.

Serdecznie zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w Festiwalu Języków Obcych w naszej szkole.